Main Media

Swedoor

Swedoor. Take Notice.

Swedoor on yksi Suomen johtavista ovibrändeistä.

Intohimomme on valmistaa sisustukseen sopivia, kestäviä ja vastuullisesti valmistettuja oviratkaisuja. Pohjoismaisen designin ja laajan valikoimamme ansioista ovemme kaunistavat kaikenlaisia koteja. Lisäksi oviemme ominaisuudet – kuten äänieristys ja energiatehokkuus – lisäävät asuinmukavuutta.

Tuotevalikoimaamme kuuluvat visuaalisesti ja toiminnallisesti laadukkaat sisäovet ja ulko-ovet: sisustukseen sopivat sisäovet ja liukuovet, ääntä ja paloa eristävät ovet, saunanovet ja kylpyhuoneenovet sekä energiatehokkaat ulko-ovet, parvekeovet ja terassiovet. Lisäksi valmistamme luokiteltuja ja luokittelemattomia ovia projektikohteisiin kuten sairaaloihin, kouluihin ja hotelleihin. 

On aika kääntää katse oviin.

Swedoor. Take Notice.

 

TIEDOTE 31.3.2021

JELD-WEN lanseeraa uuden ovibrändin ─ Swedoorista Suomen johtava ovimerkki

JELD-WEN pyrkii yksinkertaistamaan ja yhtenäistämään viestintää asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen Pohjois-Euroopassa; tuloksena on yksi yhteinen ovibrändi kautta markkinan. Muutos tarkoittaa, että myös Suomen ja Baltian alueella tuotebrändi on jatkossa Swedoor.

Sama korkea laatu, uusi nimi brändille
Maailman johtava ovivalmistaja JELD-WEN on toiminut Suomen ja Baltian markkinoilla useita vuosia. Pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Charlottessa Pohjois-Carolinassa. Tähän asti JELD-WEN on tarjonnut sisä- ja ulko-oviratkaisuja Suomessa JELD-WEN Door Solutions ja Mattiovi -brändien alla. 1.4.2021 alkaen nimi vaihtuu, ja tuotebrändi on jatkossa Swedoor.

”Muutoksen tuloksena meillä on yksi vahva ovibrändi Suomessa, Baltian alueella ja koko Pohjois-Euroopassa. Nimenvaihto ei muuta toimintaamme. Ovivalikoimamme ja emoyhtiömme pysyvät samoina”, kertoo JELD-WEN Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mauri Ruhanen.

Meillä on tehtävä
Swedoor on oviratkaisujen markkinajohtaja Skandinaviassa. Brändin juuret ovat Pohjois-Euroopassa. Swedoor tarjoaa laajan valikoiman korkealaatuisia, sertifioidusta puusta valmistettuja sisä- ja ulko-ovia.

"Meillä on tärkeä tehtävä. Haluamme ihmisten ymmärtävän, kuinka paljon ovet vaikuttavat kodin designiin ja sisätilojen olosuhteisiin. Tuomalla vahvan pohjoismaisen ovibrändimme Suomen ja Baltian markkinoille haluamme vahvistaa ovien merkitystä kuluttajien mielessä – oven tulisi olla yhtä tärkeä valinta kuin kodin keittiö tai lattia”, sanoo Tenna Knak, JELD-WEN Euroopan Marketing Director.

”Olemme huomanneet, että Suomessa ja Baltiassa ihmiset eivät ole täysin tietoisia ovien tarjoamista erilaisista ominaisuuksista ja mahdollisuuksista. Moni valitsee yksinkertaisimman ovivaihtoehdon, eikä tule ajatelleeksi vaikkapa värimaailmaa tai ovien erilaisia lisäarvoa tuottavia ominaisuuksia kuten äänieristystä, paloturvallisuutta tai ekologisuutta”, Mauri Ruhanen lisää.

Brändimuutos tulee voimaan 1.4.2021. JELD-WEN tekee tiivistä yhteistyötä suomalaisten ja baltialaisten asiakkaidensa kanssa muutoksen läpiviemiseksi. Uuden brändin tueksi käynnistetään lisäksi laaja markkinointikampanja.